پرسش مهر 94/95 رئیس جمهور و پاسخ آن
پرسش مهر رئیس جمهور،سال تحصیلی 94/95
منوی اصلی
مطالب پیشین
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
درباره

سلام.این وبلاگ به منظور پاسخگویی به پرسش مهر رئیس جمهور در سال تحصیلی94/95 ساخته شده است.بنده مبینا ورمزیار از مدرسه استعدادهای درخشان متوسطه اول هستم.خوش آمدید
جستجو


وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 25430
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

ابر برچسب ها
ارسال شده در جمعه 27 آذر 1394برچسب:, ساعت 7:3 توسط مبینا ورمزیار

در ابتدا باید ذکر شود که در طول چند سال گذشته حکمی را برای ایران صادر نمودند که حق ملت ایران نبوده و نیست.

چرا که خود قدرت های استکبار هم سلاح هسته ای دارند وهم از آن استفاده نموده اند مانند استفاده ی آمریکا از بمب هسته ای در ژاپن.

لذا این تحریم ها از بنیاد خلاف و ضد بشری است ولی به هرحال مارا به یاد جکله ی امام(ره) در توافق با جنگ ایران و عراق می اندازد که فرمود:پذیرش آن از زهر برای من تلخ تر است ولی چاره ای جز پذیرش ندارم.

اکنون که با این همه ظلم و ستم آنها و پایداریملت ایران خود استعمارگران از آن به ستوه آمده اند وبه برجام رای مثبت داده اند ما نیز باید آن را بپذیریم. ولی پذیرش نباید به معنای توافق باشد یعنی نباید تمام تلاش هارا کنار گذاشت بلکه باید بیشتر از قبل تلاش نمود و از فرصت پیش آمده مانند:رابطه با جهان خصوصا جهان اسلام و استفاده از ظرفیت های موجود آن قدرت ها ، نهایت استفاده را ببریم.

شاید بتوان گفت: اگر جنگی رخ دهد مسلما هردو طرف ضرر و زیان خواهند دید و اکنون که ما فرصت صلح را بدست آورده ایم و مقاومتی که چندین سال استبا وجود تحریم های ناخواسته از خود نشان داده ایم. موقع آن رسیده که از حصار بسته بیرون آمده و راهی جایگاه اصلی اسلام رفت.

امام (ره) می دانست که صلح در جنگ ایران و عراق تلخ است ولی در آن بن بست از بد و بدتر باید بدرا انتخاب کرد.

پس اکنون که دولتمان جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته به توافق هسته ای (برجام) دست پیدا کند با همراهی ملت دلیر ایران از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد. قدرت های استکباری به خیال خام خود فکر می کنند با این برجام بتوانند ایران را از رسیدن به تعالی باز می دارند ولی لازم است از این فرصت بسیار خوب به بهترین وجه استفاده نمود و ایران را از همه لحاظ ازجمله اقتصادی و... به بالا ترین رشد برساند.

زود است قضاوت کنیم ولی میشود از این ملت شهید پروربیشتر از این هاهم انتظار داشت.من فکر می کنم بهترین فرصت های پیش روی ما یکی ارتباط با قدرت های جهانی و استفاده از علم و صنعت آنهاست. و دیگری استفاده از ریزترین فرصت ها برای رسیدن به خودکفایی باشد البته فرصت های زیاد برای هر قشری از جامعه پیش رو است. ازجمله: برای اقتصاد ایران استفاده از فن نوین کشورهای توسعه یافته ، برای کشاورزان استفاده از بهترین روش های کشاورزی کشور های توسعه یافته.

برای معلمان و دانش آموزان ، استفاده از راه های پیشرفت در کشور های توسعه یافته ، برای دولتمردان ایران استفاده از مغزهای متفکر کشور با دسترسی به اطلّاعات دنیای توسعه یافته و برای...

پس میشود از هر فرصتی که فکرش را میکنی قصد پیشرفت را داشت ولی چگونه باید به این کلید پیشرفت رسید لازم است بیان نمود هر فرصتی که برای شخص ، ارگان ویا یک کشور پیش می آید اگر راه درست را طی نکند ممکن است متوقف شده و حتی شکست بخورد به هرحال به نظر من این فرصت ها با تلاش ، همت ، دانای ، شهامت و... را میتوان با قدرت به سر منزل مقصود رساند به عنوان مثال از لحاظ تجهیزات پزشکی، و از همه مهمتر جنگی خود را به اوج برسانیم تا هیچ کشوری قدرت حمله به مارا نداشته باشد و از نظر علم پزشکی با استفاده از فرصت موجود راه ساخت انواع وسیله های پزشکی را ببینیم و بیاموزیم تا کشور ما محتاج کشورهای غربی نباشد چراکه جوانان برومند ایرانی توانایی انجام هرکاری را دارند فقط باید امکانات خوبی در اختیار داشته باشند که این هم با توجه به توافق هسته ای میتوان الگو برداری را سر لوحه ی کارمان قرار دهیم و سریع راه های ساخت را بیاموزیم و از فرصت ها استفاده کنیم تا بتوان با قدرت ایمان جوانان ایرانی به سر منزل مقصود برسند.

به امید روزی که کشور ما از این آزمایش الهی هم سربلند بیرون بیاید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها :